Műszeres fékhatás mérés
Fékrendszert csak olyan szerviz javíthat aki rendelkezik fékhatás mérő berendezéssel (fékpad), vagy szerződésben áll egy ilyen szervizzel, vizsgabázissal. A műszeres fékhatásosság bemérést elsősorban azoknak ajánljuk, akik gépkocsiján fékjavítás történt. Nagyon sok autószerelőnek nincs fékmérő műszere, pedig fékjavítás után kötelező lenne lemérni a fékrendszer hatásosságát. Csak így lehet leellenőrizni, hogy a beszerelt fékalkatrészek megfelelően végzik-e a munkájukat. Több esetben fékméréskor derül ki, hogy valamelyik oldali fék túlságosan szorul, és emiatt a későbbiekben a normálistól eltérően felforrósodhat, és balesetveszélyessé válhat. Gyakori hiba még, a rögzítőfék nem megfelelő beállítása. Ilyenkor „utána kell állítani”. Tudunk mérni rögzítőfék hatásosságot is, mechanikus és elektromechanikus kivitel esetén is. Eldeformálódott féktárcsák esetén, könnyen észlelhető fékerő ingadozás. Ilyen esetben szabályozni, /esztergálni/, vagy túlzott kopás esetén cserélni kell a féktárcsákat.
Vállaljuk magánszemélyek, cégek, és egyéb autóipari vállalkozások részére a gépkocsi fékrendszereinek műszeres fékhatás bemérését. Mivel helyszíni műszaki vizsgabázis is vagyunk, műszerparkunk megfelel az aktuális hatályos jogszabályokban foglalt követelményeknek. Nyugati országokban a fékerő mérés már kötelező protokoll fékjavítás után.
Mikor van szükség fékhatás mérésre?
- Ha fékezéskor rendellenes tüneteket észlelünk
- Fékjavítás előtt
- Fékjavítás után – hogy a szerelő megbizonyosodhasson arról, hogy a fékrendszer melyet javított nem igényel-e utánaállítást és kifogástalanul működik
- Műszaki vizsga előtt, ha attól tartunk nem menne át az autó a vizsgán, és szeretnénk megbizonyosodni a tényekről
- Időszakos szervizelés esetén, vagy ha hosszabb út áll előttünk (pl.: nyaralás előtt) elengedhetetlen, hogy leellenőriztessük fékrendszerünk hatásosságát