Fékjavítás, fékmérés
A fékrendszer a gépkocsi legfontosabb biztonsági berendezése. Emiatt rendszeres karbantartást igényel. Feladata a gépkocsi mozgásának lassítása, megállítása, valamint állóhelyzetben való rögzítése. A fékrendszer az autó mindegyik kerekét fékezi. A fékrendszer részei: első és hátsó fék, kézifék, blokkolásgátló. Kétféle féktípus használatos: a tárcsafék és a dobfék.
A rendszeres fékrendszer karbantartás segíthet az autó élettartamának növelésében és a vezetési élmény javításában. A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés egyik alapfeltétele, így tehát műszaki vizsgán is alapvető követelmény a megfelelő működése. Ezért különösen ügyelni kell a fékrendszerben működő alkatrészek állapotára és minőségére. Amennyiben elhasználódottá válnak egyes fékalkatrészek, úgy javasoljuk annak mielőbbi cseréjét. Szervizünkben minden fékrendszerrel kapcsolatos beavatkozást követően műszeres fékellenőrzést végzünk.
Fékjavítás szolgáltatásaink:
- Fékbetét, féktárcsa csere
- Gumi fékcső csere
- Fém fékcső csere
- Fékmunkahengerek felújítása, cseréje
- ABS szivattyúegység felújítás
- Fékfolyadék csere
- Hátsó fékdob, fékpofa, rugókészlet csere
- Fékrendszer időszakos tisztítása, beállítása (fékrevízió)
- Fékjavítás utáni műszeres fékhatás mérés
Főbb Tudnivalók:
- A fékrendszer a gépkocsi egyik legfontosabb közlekedésbiztonsági rendszere
- A rendszeres karbantartás növeli a jármű élettartamát
- A fékfolyadék degradációja csökkenti a fékhatást krízishelyzetekben
- A szakember nemcsak a fékfolyadékot cseréli, hanem a rendszer többi elemét is ellenőrzi
- A megfelelő karbantartás megelőzi a nagyobb hibákat és költségeket
Nem utolsó sorban zajok is kialakulhatnak a nem rendszeresen karbantartott fékrendszereknél:
A fékeknél jelentkező zajt nem mindig hibás tárcsák és fékbetétek okozzák. Gyakran elég a féknyereg megfelelő karbantartása a probléma megoldásához: fedezzük fel, hogyan is hajtsuk végre. A hatékony működés érdekében a fék részegységeinek érintkezésbe kell lépniük egymással, hogy súrlódást hozzanak létre. Ugyanakkor amikor nincs szükség a jármű lassítására, rendkívül fontos, hogy a tárcsák és a fékbetétek eléggé visszahúzódjanak és ne okozzanak hosszantartó érintkezést, és ne akadályozzák a mozgást, vagy rosszabb esetben ne okozzák a részegységek károsodását a súrlódás következtében létrejött túl magas hő miatt. Ez a folyamatos és könnyed érintkezés a féktárcsa és a fékbetét között okozza a részegységek rendkívüli kopását, a berendezés túlmelegedését és ettől keletkeznek zajok és rezgések.
Ahhoz, hogy a fékrendszer megfelelően és biztonságosan működjön, a részegységeknek szabadon kell mozogniuk. Ezek fémből készülnek az anyag mechanikai és hőállóságának kihasználása érdekében, de ennek a negatív oldala az, hogy a fémek nagy része idővel korrodálódni és fáradni kezd.
A féknyereg vezetők azok az elemek, amelyek a fém és a környezet között létrejövő elektrokémiai reakció hatására könnyen korrodálódhatnak. Egy autó fékrendszere folyamatos stressz alatt áll, az olyan jelenségeken túl, mint a szennyeződés, víz, só és piszok, amelyek felgyorsítják a korrózió mértékét. Egy agresszív magasnyomású mosás is káros lehet, és kellemetlen nehézségeket okozhat: egy magasnyomású vízsugár elég ahhoz, hogy lecsupaszítsa a féknyereg szigetelő tömítéseit, és vízszivárgásokat hozzon létre az érintkező felületek között. A lúgos mosószerek ezen felül olyan korróziós és oxidációs jelenségeket indíthatnak el, amelyek kellemetlen sípolások létrehozásával terjednek tovább, amíg szükségessé nem válik a féknyereg érintkezési pontjainak szétszerelése, átvizsgálása és megfelelő kenőanyaggal történő kezelése.